Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalta

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.

 

Miten tapahtumiin saadaan enemmän fiilistä? Miten yleisö saadaan osallistumaan paremmin? Mitä erilaiset tapahtumakävijät arvostavat? Miten saadaan fanit suosittelemaan tapahtumia somessa? Miten brändit voivat osallistua tapahtuma- ja fanikokemuksen parantamiseen? Jos esim. nämä jutut kiinnostavat, niin pysy jatkossa kanavalla!

 

Aloitin itse muutama viikko sitten Starsquadilla uudet duunit. Tulin Dingleltä, jossa olen tehnyt yli 6 vuotta some- ja digimarkkinoinnin konsultointia ja myyntiä. Lisäksi olen mukana Sponsorointi- ja Tapahtumamarkkinointi ry:n hallituksessa, ja Urheilumanagerit ry:ssä kehittämässä tulevaisuuden urheilumanagerointia. Sponsoroinnin hyödyntäminen on kytenyt kiinnostuksena jo Aalto-Yliopistosta lähtien, kun tein markkinoinnin gradun aiheesta “sosiaalisen median hyödyntäminen urheilusponsoroinnissa”. Dinglellä aloin jo syventyä aiheeseen enemmän, ja nyt tuntui että siirtyminen lähemmäs tätä kenttää oli kiinnostava mahdollisuus.

 

Olimme aiemmin Dinglellä apuna Starsquadin some-lanseerauksessa ja videotuotannoissa, joten siirtymä tuntuu luontevalta. Starsquadin liiketoiminnassa on kolme ydintä: Viihdetapahtumien hospitality-paketit, omien maailmanluokan tapahtumien järjestäminen sekä tapahtumajärjestäjien ja sponsoroivien brändien digikonsultointi.

 

Starsquadin palvelutarjooma yhdistääkin omat intohimoni täydellisesti, ja saan työskennellä digitaalisuuden, viihdemarkkinoinnin ja sponsoroinnin kentän ympärillä. Tulen kehittämään Starsquadin omaa digitaalista myyntiä sekä markkinointia, ja tuotteistamaan uusia kumppaniratkaisuja. Starsquadilla on mielestäni näissä valtavaa potentiaalia, ja haluamme auttaa suomalaista tapahtumakenttää hyödyntämään digitaalisia mahdollisuuksia entistä paremmin.

 

Starsquadilla ollaan juuri saatu päätökseen menestyksekäs Lahti 2017 Hiihdon MM-kisojen VIP-myynti. SQ myi Lahteen lähes 14 000 hospitality-lippua, joka oli merkittävästi yli alkuperäisen myyntitavoitteen. Ota ihmeessä yhteyttä, jos kaipaat omaan tapahtumaasi myynti- ja konseptointitukea hospitality-pakettien tai sponsorointikumppanien osalta!

Heikki Pohjonen

Seuraa Heikkiä Twitterissä: twitter.com/hpohjonen

Harjoittelu ja kesätyö Starsquadilla

Starsquadin työharjoittelija ja kesätyöntekijä Vili kertoo kokemuksiaan kevään ja kesän ajalta. Vili lähti ennakkoluulottomasti kokeilemaan graafikon hommia ja markkinointiviestintää tapahtuma-alan yritykseen ja se kannatti!

ELÄMYSREISSU JALKAPALLON MM-KISOIHIN!

Starsquadin Heikki matkusti Pietariin yhdessä Event Travelin kanssa seuraamaan jalkapallon MM-kisoja. Lue tästä raporttia elämysreissusta, sekä siitä miksi kannattaa yleisesti lähteä paikan päälle kokemaan elämyksiä huippu-urheilun parissa!

Kiekkoa palmujen alla!

Lue Starsquadin myyjän Christofferin kokemukset Miamista Florida Panthers vs Washington Capitals NHL-pelistä!

Sponsorointi-yhteistyön monipuoliset mahdollisuudet

Starsquad on uudistanut sponsorointikumppanuuksien tarjoamaa kesän ja syksyn 2017 aikana. Tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksia ja sitä kautta ratkaisuja hyödyntää sponsorointia laaja-alaisesti tapahtumien, seurojen tai liigojen kautta. 

Kymmenen vuotta konfettisadetta ja urheilun juhlaa

Suomi 100 -juhlavuoden Gaala oli jälleen osoitus siitä, että sillä on kyky kehittyä jatkuvasti. Gaalan tähtiartistit, urheilijatähdet ja mielettömät puitteet toivat Hartwall Arenan katsomoihin lähes 4000 suomalaista illallisvieraiden lisäksi.

e-Sportsin maailmanvalloitus

eSports on Suomessa 18-29 -vuotiaiden miesten keskuudessa jo 2. suosituin urheilulaji! Rajusti kasvava ilmiö on yhä vieras suurelle yleisölle, mutta eSports juna puskuttaa järisyttävää vauhtia eteenpäin. Lue Starsquadin Hessun kokemuksia Dreamhack digifestivaali -tapahtumasta.

Myykö Suomi kovasti vai pehmeästi?

Starsquadin tiimi osallistui 12.5. Finlandia Talossa järjestettyyn Suomi myy!- seminaariin. Myyntitiimin Marjo Savinainen kertoo kokemuksiaan ja ajatuksiaan myynnistä ja eri tapojen hyödyntämisestä työssään.

NEXTM -digiSeminaarin opit

Olimme Starsquadin porukalla GroupM:n järjestämässä NextM-seminaarissa, joka on foorumi inspiroivalle uudelle ajattelulle ja disruptoivalle teknologialle. Tässä blogissa käydään läpi seminaarin ideoiden sovellettavuutta etenkin urheilu- ja tapahtumakentässä.

Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalta

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.