Sponsorointi-yhteistyön monipuoliset mahdollisuudet

Blogi-1.jpgs.jpeg

 

Sponsorointi on yksi merkittävimpiä markkinointiviestinnän keinoja, ja tarjoaa brändeille ja yrityksille valtavia mahdollisuuksia. Vuonna 2017 Suomen sponsorointimarkkinan koko on jo 257 miljoonaa euroa, ja kasvua vuoteen 2016 verrattuna on peräti 16.3% prosenttia. 

 

Starsquad on uudistanut sponsorointikumppanuuksien tarjoamaa kesän ja syksyn 2017 aikana. Tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksia ja sitä kautta ratkaisuja hyödyntää sponsorointia laaja-alaisesti tapahtumien, seurojen tai liigojen kautta. Lisäksi keskitymme aiempaa enemmän urheilun lisäksi myös kulttuuri- ja musiikkipuolen tarjontaan.

 

Sponsorointi on tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa ja siten sillä on myös oltava selkeitä numeraalisia tavoitteita. Sponsoroinnin lähtökohtana toimivat aina yrityksen tarpeet. Sponsorointi on siis tärkeä osa yrityksen markkinointiviestintää ja sillä tavoitellaan markkinoinnillista lisäarvoa joka realisoituu yrityksen liiketoimintaprosessiin. Sponsorointi ymmärretään usein käsitteenä väärin, sillä siihen liittyy usein juurtuneita käsityksiä yhdensuuntaisesta tukemisesta. Moni ajattelee edelleen että sponsorointi on vain yrityksen logo jossain urheilutapahtumassa tai urheilijan takissa. Yksinkertaisimmillaan se voi tietysti olla sitäkin. Mutta sponsoroinnin pitää rikastuttaa molempia yhteistyökumppaneita, sekä sponsoria että kohdetta.

 

Osuvampi sana sponsoroinnille voisi olla mieluummin “yhteistyökumppanuus”, mitä voidaankin pitää selkeänä ilmaisuna, sillä sponsorointi on molemminpuolista kumppanuutta, jonka tarkoituksena on hyödyttää kumpaakin tahoa. Hyödyntämistapoja on lukuisia. Yritys voi rakentaa aktivoivan sisältömarkkinointikampanjan, joka sitouttaa esimerkiksi omia asiakkaita urheiluhaasteisiin tai fokusoituu tavoittamaan täysin uutta kohderyhmää. Sponsori voi saada yhteistyön kautta myyjilleen uusia b2b-myyntiliidejä tai ohjata kuluttajia verkkokauppaansa. Yhteistyön avulla voidaan kehittää työnantajakuvaa, rekrytoida uusia työntekijöitä tai pitää omaa henkilöstöään tyytyväisenä tarjoamalla mielekkäitä vapaa-ajan tapahtumia. Sponsoroinnin kautta brändi pystyy tuottamaan sidosryhmilleen vahvoja ja vaikuttavia tunne-elämyksiä.

 

Kun yritys vuosittain miettii omaa markkinointistrategiaansa siihen integroituu hyvin läheisesti myös sponsorointistrategia. Sponsorointi voi olla ratkaisu tiettyihin markkinoinnillisiin ja liiketoiminnallisiin haasteisiin ja tarpeisiin.

 

Sponsorointi tuottaa valtavasti arvoa, kun yhteistyön hyödyntämiseen panostetaan organisaation eri funktioissa. Tähän olemme Starsquadilla erikoistuneet, ja haluamme että asiakkaamme saavat yhteistyökumppanuuksista kaiken mahdollisen hyödyn irti.

 

Seuraavien kuuden kuukauden aikana meillä tapahtuu paljon. Joulukuussa kumparelaskun maailmancupin avaus Rukalla tuo vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja heti perään tammikuussa Urheilugaala puhuttelee suomalaista urheiluhullua kansaa. Helmikuussa juuri ennen Korean talviolympialaisia alamäkiluistelijat taistelevat paremmuudestaaan Jyväskylän Red Bull Crashed Ice -kilpailussa. Monimediaisena tapahtumana Crashed Ice tavoittaa hyvin nuoret ja aktiiviset kaupunkilaiset. Keväällä eSports -tapahtumat tavoittavat erittäin tehokkaasti 15-29 -vuotiaiden kohderyhmän. Vai näkisitkö yrityksesi tuotteen osana maailman suosituinta musikaalia eli Mamma Mia! -musikaalia?

 

Esimerkkinä kesällä Starsquad rakensi Roviolle ja Red Bullille yhteistyökampanjan, joka on ehdolla SJTM:n Vuoden Sponsorointiteko –kisassa: http://sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi/aanestys/vuoden-sponsorointiteko-2017/2-angry-birds-red-bull-makiautokisa/

 

Katso kaikki Starsquadin tarjoamat sponsorointiyhteistyömahdollisuudet TÄSTÄ!

Ota Heikkiin tai Tomiin rohkeasti yhteyttä. Löydämme brändillesi varmasti uusia kiinnostavia ratkaisuja!

 

Heikki Pohjonen         &                      Tomi Hakola

0505635537                                      040 535 2020

heikki.pohjonen@starsquad.fi            tomi.hakola@starsquad.fi

Kiekkoa palmujen alla!

Lue Starsquadin myyjän Christofferin kokemukset Miamista Florida Panthers vs Washington Capitals NHL-pelistä!

Sponsorointi-yhteistyön monipuoliset mahdollisuudet

Starsquad on uudistanut sponsorointikumppanuuksien tarjoamaa kesän ja syksyn 2017 aikana. Tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksia ja sitä kautta ratkaisuja hyödyntää sponsorointia laaja-alaisesti tapahtumien, seurojen tai liigojen kautta. 

Kymmenen vuotta konfettisadetta ja urheilun juhlaa

Suomi 100 -juhlavuoden Gaala oli jälleen osoitus siitä, että sillä on kyky kehittyä jatkuvasti. Gaalan tähtiartistit, urheilijatähdet ja mielettömät puitteet toivat Hartwall Arenan katsomoihin lähes 4000 suomalaista illallisvieraiden lisäksi.

e-Sportsin maailmanvalloitus

eSports on Suomessa 18-29 -vuotiaiden miesten keskuudessa jo 2. suosituin urheilulaji! Rajusti kasvava ilmiö on yhä vieras suurelle yleisölle, mutta eSports juna puskuttaa järisyttävää vauhtia eteenpäin. Lue Starsquadin Hessun kokemuksia Dreamhack digifestivaali -tapahtumasta.

Myykö Suomi kovasti vai pehmeästi?

Starsquadin tiimi osallistui 12.5. Finlandia Talossa järjestettyyn Suomi myy!- seminaariin. Myyntitiimin Marjo Savinainen kertoo kokemuksiaan ja ajatuksiaan myynnistä ja eri tapojen hyödyntämisestä työssään.

NEXTM -digiSeminaarin opit

Olimme Starsquadin porukalla GroupM:n järjestämässä NextM-seminaarissa, joka on foorumi inspiroivalle uudelle ajattelulle ja disruptoivalle teknologialle. Tässä blogissa käydään läpi seminaarin ideoiden sovellettavuutta etenkin urheilu- ja tapahtumakentässä.

Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalta

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.