En Gång HIHS Alltid HIHS

horseshow

Lokakuu, koululaisten syyslomaviikko, eli taas se aika vuodesta, kun Helsingin Jäähallissa päästään jääkiekon sijaan seuraamaan maailman huippujen kilparatsastusta.  Kolme päivää ennen Helsinki International Horse Shown alkua Jäähallin jään ja jäänpeittolevyjen päälle ajetaan 40 rekallista kuituhiekkasekoitetta, josta pohjustetaan Longines FEI World Cup -osakilpailun standardit täyttävä esteratsastusradan pohja.  Helsinki International Horse Show järjestetään ke 18.10.- su 22.10. neljättä kertaa Töölössä ja 33. kertaa Helsingissä.  Sunnuntaina 22.10.2017 Helsingissä ratsastetaan jo 32. kertaa maailman kovatasoisimman Länsi-Euroopan esteratsastusliigan maailmancup-osakilpailu. Liigan parhaat pääsevät maailmancup-finaaliin, joka järjestetään tällä kaudella Pariisissa. Ennen Helsingin Jäähallille kotiutumista Helsinki International Horse Show, kävijöiden kesken HIHS, järjestettiin vuosittain Hartwall Arenalla ja ennen Areenaa Messukeskuksessa. 

 

Lajin harrastajille ei juuri tarvitse kuvailla mistä Horse Showssa on kyse, onhan monella tapahtumasta jo yli kolmen vuosikymmenen kokemus, kuten minullakin.  En ikinä unohda ”karkkikauppa” tunnetta jonka koin lapsena 1985 Helsingin Messukeskuksen pääaulan rappujen yläpäässä, kun katselin alhaalla messuhalleissa avautuvaa ”ponitytön taivasta”.  Lähes samaan tunnelmaan pääsin 2005, kun aloitin yhteistyökumppanikoordinaattorina tässä upeassa tapahtumassa - unelmatyö.  Mutta mikä tekee Helsinki International Horse Showsta kiinnostavan yhteistyökumppanin tapahtumamarkkinointikohdetta etsivälle yritykselle?   Oman Horse Show- urani aikana olen päässyt toteuttamaan monen erilaisen yrityksen onnistuneita brändisovelluksia.  Kokemukseeni perustuen, tässä minun TOP 5 syytä miksi juuri Horse Show sopii merkitykselliseen brändityöhön:

 

#1 Horse Show on uniikki ja monipuolinen.  Tapahtuma kestää viisi kokonaista päivää sisältäen yhdeksän näytöstä.  Yhden näytöksen pituus vaihtelee 1,5 h kestävästä Lasten Matineasta 10 h kestävään syväharrastajapäivään.  Tapahtumaan tullaan huippu-urheilun seuraamisen lisäksi viihtymään ja mukana olevat kumppanit voivat pitkän tapahtumapäivän aikana helposti tuottaa kävijöille lisäarvopalveluita.  Tapahtuman ohessa järjestetään myös suosittu Horse Expo.  Huipputason esteratsastus, laadukkaat asiakastilaisuusmahdollisuudet, Horse Expo ja pitkät tapahtumapäivät tapahtuma-areenalla luovat ihanteelliset puitteet uusasiakashankintaan sekä yritysbrändin esilletuomiseen ylellisesti tai yllätyksellisesti.

 

#2 Horse Show on laadukas ja luotettava tapahtuma. Helsingin Maailmancup-osakilpailu ratsastetaan korkeimmalla viiden tähden tasolla, jolla maksetaan suurimmat palkinnot.  Horse Showlla on nyt menossa 33. tapahtumavuosi ja 32. Maailmancup-osakilpailuvuosi, tämän on oltava Suomen ennätys tämän mittaluokan vuosittaisen tapahtuman järjestämisessä!

 

#3 Olet hyvässä seurassa! Tämän vuoden isoimmat kumppanit ovat Longines, Land Rover, Fortum HorsePower, Westerback, A.Tillander ja Horze. 

Horseshow

 

#4 Kävijäprofiili. Yleisöstä 85 prosenttia on naisia. Horse Show on 20-49-vuotiaiden ostovoimaisten naisten suosituin urheilutapahtuma.  Kävijöistä lähes puolella on yli 50 000 euron vuositulot. Viime vuonna tapahtuman kävijät kuluttivat Helsingissä ja kilpailupaikkana toimivalla Jäähallilla lähes 10 miljoonaa euroa.  Ostovoimaisten naisten lisäksi tavoitat täällä ponitytöt, joista Luulajan yliopiston tutkimuksen mukaan kasvaa tulevaisuuden johtajia, eihän ole ihme, että 600kg-painoista eläintä käsittelemään oppineesta lapsesta kasvaa itsevarma ja vastuullinen tulevaisuuden tekijä?

 

#5 Lajin ja tapahtuman tunnesiteet kävijöille ja lajinharrastajille. 500 000 suomalaista on kosketuksissa ratsastukseen lajina perheenjäsenen kautta.  Valtaosalla vuosittaisesta yli 40 000 Horse Show-kävijästä on tapahtumaan ja ratsastukseen lajina vahvat tunnesiteet. ”Yhteisiä” Horse Show -vuosia ja muistoja on saattanut kertyä jo yli kolmen vuosikymmenen ajalta.  Brändityössä rakennetaan tunnesidettä kuluttajiin, tähän työhön on hyvä ottaa kumppaniksi tapahtuma, jolla tämä vahva yhteys tavoitekohderyhmään jo on.

horseshow

 

Minulla on käynnissä nyt 12. ja viimeinen Horse Show tapahtumani brändikoordinaattorin töiden osalta.  Ensi kuussa aloitan Helsingin Kaupunkimarkkinointiyksikössä suurtapahtuma-asiantuntijana.  Haluankin käyttää tämän tilaisuuden ja kiittää lämpimästi Horse Show -organisaatiota ja Starsquadia yhteisistä vuosista, KIITOS ❤

 

Sari

 

p.s. Toivottavasti tavataan viikonloppuna Töölössä Helsinki International Horse Showssa!

 

Pe 20.10. klo 15-23, Kansainvälinen Päänäytös

La 21.10. klo 11-18, Kansainvälinen Grand Prix -Näytös

SU 22.10. klo 12-18, Longines FEI World Cup -Näytös

Tutustu Starsquadin tarjonnassa oleviin kumppanuustapahtumiin täällä: http://www.starsquad.fi/sponsorointitapahtumat/

horseshow

Sponsorointi-yhteistyön monipuoliset mahdollisuudet

Starsquad on uudistanut sponsorointikumppanuuksien tarjoamaa kesän ja syksyn 2017 aikana. Tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksia ja sitä kautta ratkaisuja hyödyntää sponsorointia laaja-alaisesti tapahtumien, seurojen tai liigojen kautta. 

NEXTM -digiSeminaarin opit

Olimme Starsquadin porukalla GroupM:n järjestämässä NextM-seminaarissa, joka on foorumi inspiroivalle uudelle ajattelulle ja disruptoivalle teknologialle. Tässä blogissa käydään läpi seminaarin ideoiden sovellettavuutta etenkin urheilu- ja tapahtumakentässä.

Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalta

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.