Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalla!

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.

 

Miten tapahtumiin saadaan enemmän fiilistä? Miten yleisö saadaan osallistumaan paremmin? Mitä erilaiset tapahtumakävijät arvostavat? Miten saadaan fanit suosittelemaan tapahtumia somessa? Miten brändit voivat osallistua tapahtuma- ja fanikokemuksen parantamiseen? Jos esim. nämä jutut kiinnostavat, niin pysy jatkossa kanavalla!

 

Aloitin itse muutama viikko sitten Starsquadilla uudet duunit. Tulin Dingleltä, jossa olen tehnyt yli 6 vuotta some- ja digimarkkinoinnin konsultointia ja myyntiä. Lisäksi olen mukana Sponsorointi- ja Tapahtumamarkkinointi ry:n hallituksessa, ja Urheilumanagerit ry:ssä kehittämässä tulevaisuuden urheilumanagerointia. Sponsoroinnin hyödyntäminen on kytenyt kiinnostuksena jo Aalto-Yliopistosta lähtien, kun tein markkinoinnin gradun aiheesta “sosiaalisen median hyödyntäminen urheilusponsoroinnissa”. Dinglellä aloin jo syventyä aiheeseen enemmän, ja nyt tuntui että siirtyminen lähemmäs tätä kenttää oli kiinnostava mahdollisuus.

 

Olimme aiemmin Dinglellä apuna Starsquadin some-lanseerauksessa ja videotuotannoissa, joten siirtymä tuntuu luontevalta. Starsquadin liiketoiminnassa on kolme ydintä: Viihdetapahtumien hospitality-paketit, omien maailmanluokan tapahtumien järjestäminen sekä tapahtumajärjestäjien ja sponsoroivien brändien digikonsultointi.

 

Starsquadin palvelutarjooma yhdistääkin omat intohimoni täydellisesti, ja saan työskennellä digitaalisuuden, viihdemarkkinoinnin ja sponsoroinnin kentän ympärillä. Tulen kehittämään Starsquadin omaa digitaalista myyntiä sekä markkinointia, ja tuotteistamaan uusia kumppaniratkaisuja. Starsquadilla on mielestäni näissä valtavaa potentiaalia, ja haluamme auttaa suomalaista tapahtumakenttää hyödyntämään digitaalisia mahdollisuuksia entistä paremmin.

 

Starsquadilla ollaan juuri saatu päätökseen menestyksekäs Lahti 2017 Hiihdon MM-kisojen VIP-myynti. SQ myi Lahteen yli 15 000 hospitality-lippua, joka oli merkittävästi yli alkuperäisen myyntitavoitteen. Ota ihmeessä yhteyttä, jos kaipaat omaan tapahtumaasi myynti- ja konseptointitukea hospitality-pakettien tai sponsorointikumppanien osalta!

Heikki Pohjonen

Seuraa Heikkiä Twitterissä: twitter.com/hpohjonen

NEXTM -digiSeminaarin opit

Olimme Starsquadin porukalla GroupM:n järjestämässä NextM-seminaarissa, joka on foorumi inspiroivalle uudelle ajattelulle ja disruptoivalle teknologialle. Tässä blogissa käydään läpi seminaarin ideoiden sovellettavuutta etenkin urheilu- ja tapahtumakentässä.

Starsquad: Maailmanluokan live-elämyksiä aitiopaikalta

Tästä pamahtaa käyntiin uusi Starsquadin blogisarja: #aitiopaikalla! Blogissa käydään läpi ajatuksia ja ilmiöitä tapahtumaelämyksien, fanikulttuurin, sponsoroinnin ja uusien yleisöä aktivoivien digisovellusten ympäriltä.